Soňa Strnadová píše:Máme obdobné zkušenosti. Je však pravdou, že vždy záleží na osobnosti učitele a částěčně i na složení třídy (PC/Internet). Učitelé vypracovávají měsíční plány (na týden jsou ideální), ale jen někteří z nich komunikují s rodiči i e-mailem - učivo, úkoly, problémy, úspěchy,... Je to rychlé, situace se řeší okamžitě,... Ovšem většina učitelů upřednostňuje osobní kontakt s rodiči - konzultační hodiny mají stanoveny na určitý den a hodinu v týdnu, kdy je rodiče mohou navštívit a probrat potřebné. V posledním období uvažujeme o elektronických ŽK.
Máte někdo zkušenosti s elektronickými žákovskými knížkami?
Zajímalo by mě, zda na školách mají rodiče zájem o školní vzdělávací programy (učební osnovy) - chtějí do ně nahlédnout? Z nich přeci učitelé vychází při rozpracování jednotlivých plánů tříd/předmětů.
S rodiči se neřeší jen učivo, ale i výchovné problémy žáků. Bylo by rovněž potřebné mít na škole stálého psychologa, který by pomáhal řešit problematické situace, které se bohužel objevují stále ve větší míře (učitel-žák, učitel-rodič, rodič-dítě, žák-žák,...). Máte někdo školního psychologa?
My ve škole sice školního psychologa nemáme, ale velice se nám osvědčila spolupráce s PPP v Liberci. V případě vyšetření dětí ze sociálně slabších rodin jsou ochotni přijet do naší školy a zde děti vyšetřit. Navíc je i prospěšná komunikace s učitelem. Psycholog má pro své závěry k dispozici více podkladů. Tato spolupráce se také osvědčila v MŠ, kde jsou děti vyšetřeny pro odklad školní docházky. Rodiče tak mají možnost rychlejšího rozhodnutí.
Setkal se také někdo s touto zkušeností a jaká je spolupráce s PPP na jiných školách?