Hodnocení DUMů

Pomoc, rady a doporučení, jak nejlépe využívat modul DUMY.
Prosíme, ptejte se!

Re: Hodnocení DUMů

Příspěvekod Alena Tučímová » čtv 19. zář 2013 5:46:28

Jitka Skřebská píše:I když jsem si přečetla vaše kritéria hodnocení, stále mu nerozumím a jsem zmatená!

Za vytvoření Opakování učiva 7. ročníku, který jsem zpracovala jako hru Riskuj! jsem obdržela hodnocení 0 hvězdiček!!! Tedy použitelné! Za další materiál Opakování učiva 6. ročníku, který jsem zpracovala podobně jako předešlý DUM, jsem získala 5 hvězdiček a pochvalu editora!!! Nemám pocit, že bych nějaký svůj DUM odbyla. Ale dva téměř stejné materiály (rozdíl je v otázkách a vzhledu) a jsou hodnoceny úplně opačně???

Jitka Skřebská


Dobrý den,
zdravím a ráda bych se omluvila všem autorům, kteří v pondělí zjistili něco podobného jako u p. Skřibské. Nevím, kdo z nás, editorů, tento DUM zpracovával, ale ráda bych se omluvila za všechny, protože v pondělí nový systém začal nabíhat a občas se nám stalo, že jsme, jak bylo zvykem, klikli do jiné kolonky - hodnocení pro nás bylo umístěné už jinde. Prosím tedy o pochopení a budeme se snažit, abychom si na tuto změnu také co nejrychleji zvykli a bylo vše už bez problémů.
Osobně si hodně cením dvojího hodnocení, názory se samozřejmě mohou lišit. Vždy jde také o to, že DUM byl vytvořen pro konkrétní školu a konkrétní žáky, které znáte nejlépe sami., To, co se jiným může zdát velice složité, pro Vaše žáky může být jednoduché a naopak. Od toho se odvíjí také Váš názor na kvalitu DUMu a je to v pořádku.

Mějte tedy ještě malou chviličku trpělivost s případnými našimi "překlepy", budeme se snažit, aby nebyly. A zároveň i sama se těším na Vaše hodnocení, bude určitě přínosem.
Alena Tučímová
 
Příspěvky: 214
Registrován: pon 27. úno 2012 16:33:50

Re: Hodnocení DUMů

Příspěvekod Petra Řezáčová » stř 18. zář 2013 16:37:28

Dobrý den.
Jak si většina uživatelů již všimla, máme nový způsob hodnocení hvězdičkami. U každého DUMu teď lze nalézt dvě hodnocení. První hodnocení je od odborníka. To zůstává stejné podle toho, jak byl materiál při schvalování ohodnocen. Druhé hodnocení je uživatelské. Hodnotit může každý návštěvník portálu. Doufáme, že tato nová funkce bude přínosná pro autora i uživatele materiálu. Budeme rádi za Vaše náměty, připomínky a názory k této nové funkci právě v tomto fóru. Děkujeme.
Petra Řezáčová
Moderátor
 
Příspěvky: 683
Registrován: stř 15. úno 2012 21:37:20

Re: Hodnocení DUMů

Příspěvekod Jana Kneřová » úte 04. zář 2012 10:10:59

Dobrý den p. Skřebská,
patrně došlo k opomenutí v hodnocení.
Ceníme si Váši práce, proto prosím přijměte omluvu, Váš dum budu znovu předán editorovi k ohodnocení.
Jana Kneřová
Koordinátorka DUMů
Jana Kneřová
 
Příspěvky: 174
Registrován: stř 08. úno 2012 20:34:11

Re: Hodnocení DUMů

Příspěvekod Jitka Skřebská » úte 04. zář 2012 7:28:18

I když jsem si přečetla vaše kritéria hodnocení, stále mu nerozumím a jsem zmatená!

Za vytvoření Opakování učiva 7. ročníku, který jsem zpracovala jako hru Riskuj! jsem obdržela hodnocení 0 hvězdiček!!! Tedy použitelné! Za další materiál Opakování učiva 6. ročníku, který jsem zpracovala podobně jako předešlý DUM, jsem získala 5 hvězdiček a pochvalu editora!!! Nemám pocit, že bych nějaký svůj DUM odbyla. Ale dva téměř stejné materiály (rozdíl je v otázkách a vzhledu) a jsou hodnoceny úplně opačně???

Jitka Skřebská
Jitka Skřebská
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 08. dub 2012 7:44:15

Re: Hodnocení DUMů

Příspěvekod Tereza Polesná » ned 19. srp 2012 16:58:34

Naprosto souhlasím s posledními příspěvky. Důležité je jak materiál zapojí žáka a donutí ho nad danou látkou přemýšlet. Obrázky samozřejmě nejsou povinnosti, ale určitě mi dáte za pravdu, že žáka více zaujme materiál, který je obsahuje ;)
Tereza Polesná
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 15. bře 2012 20:35:09

Re: Hodnocení DUMů

Příspěvekod Soňa Strnadová » stř 27. čer 2012 13:12:26

Souhlasím, TOP DUM - není důležité, jak složité jsou informace, ale podstatné je, co žák s nimi musí dělat a jak o nich má přemýšlet. Učitel vede žáky postupnými kroky (zadává úkoly,...), aby uměli jednotlivé činnosti, které by vedly k požadovaným cílům a v každé fázi potřebuje různé materiály - aby si žák zapamatoval, porozuměl, uměl použít v nových situacích, uměl hledat složky složitějších jevů, tvořil, hodnotil. Co má žák "dělat" (akční slovesa odpovídají procesu myšlení) se objevuje i v mnohých zveřejněných DUMech. Vítala bych metodiku, pokyny v každém DUMu.
Úroveň zpracování (formátování textu,...)je samostatnou kapitolou a neměla by negativně ovlivňovat obsah DUMů.
Soňa Strnadová
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 15. bře 2012 16:47:29

Re: Hodnocení DUMů

Příspěvekod Jan Zouhar » stř 27. čer 2012 9:21:57

Hodnocení DUMů je jistě ovlivněno subjektivním pohledem editora, ale na druhé straně jsou kritéria, kterými se řídíme:
1. obsahová úroveň
- jasné stanovení cílů, které jsou patrné z koncepce daného DUMu. RVP nám stanoví výstupy a ty bychom měli najít i v DUMu. BOhužel, u některých je vidět, že toto kritérium nedodržují. Věnují se velmi podrobně okrajové části probírané látky, pro kterou není reálný čas v běžném vyučování.
- míra interaktivity, tedy zapojení žáků do procesu výuky. Některé prezentace, bohužel, jsou zakonzervováním jednostranného výkladu učitele, který je jen obohacen prezentací. Dokonce někteří chápou prezentaci jako materiál k zápisu žáků. Interaktivita není samoúčelná. Je projevem pochopení nových trendů ve výuce, které respektují poznatek o tom, že žák, který se aktivně účastní výuky nějkou činností, dosahuje lelpších výsledků jak v pochopení, tak v zapamatování probírané látky.
- logická struktura probíraného tématu. Úvod do probírané látky, kdy se žáci seznámí co se bude probírat, uvědomí si, co již vědí o tématu a na co navazují.
- u opakovacích DUMů - správná řešení
2. formální úroveň
- velikost písma, strukturovanost, barva podkladu, atd.

Navrhujete ještě další kritéria?
Jan Zouhar
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 01. bře 2012 20:43:25
Bydliště: Vsetín

Re: Hodnocení DUMů

Příspěvekod Lukáš Križko » úte 15. kvě 2012 8:18:59

Dobrý den,
kontroloři jsou učitelé s praxe nebo bývalí učitelé. Samozřejmě je hodnocení ovlivněno subjektivním pohledem na kvalitu. To ovlivnit bohužel nejde, navíc se hodnocení kontrolorů promíchává s hodnocením uživatelů. Věřím, že se časem ustálí tak, že bude opravdu hodnotit reálně kvalitu materiálu. :)
Lukáš Križko
 
Příspěvky: 213
Registrován: pát 27. led 2012 8:37:11

Re: Hodnocení DUMů

Příspěvekod Jana Střížková » pon 14. kvě 2012 17:19:03

Dobrý den, moc se mi nezdá hodnocení DUMů podle hvězdiček. Je editor, který uděluje hvězdičky, učitel z praxe? Nebo jen teoretik? Je to velice subjektivní a zavádějící. :?: :?: :?: Ještě jsem se chtěla zeptat, jak mohly vaší kontrolou projít DUMy bez řešení (mj. jsou ohodnoceny například i 4 hvězdičkami). Děkuji a s pozdravem Jana Střížková
Jana Střížková
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř 09. kvě 2012 19:54:51

Re: Hodnocení DUMů

Příspěvekod Jana Kneřová » pát 11. kvě 2012 8:12:03

Dobrý den, klikněte si na materiál, který vás zajímá, objeví se vám "detail materiálu". Stáhněte si jej, prohlídněte a následně klikněte na tu hvězdičku, která vyjadřuje počet, kterým chcete materiál ohodnotit.
Např.: Chci udělit 4*, kliknu na čtvrtou hvězdičku v pořadí, počítáno zleva.

Hodně pěkných DUMů, které obohatí vaši výuku a pěkný víkend.
Jana Kneřová
Koordinátorka DUMů
Jana Kneřová
 
Příspěvky: 174
Registrován: stř 08. úno 2012 20:34:11

Další

Zpět na DUMY - jak na to?

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

INFORMACE

V DISKUZÍCH:

Autorský zákon a citace

Vytvářejte materiály v souladu s autorským zákonem. Informace o citacích naleznete zde.

Užitečné internetové odkazy můžete přidat a najít zde

Pokud hledáte na Internetu užitečné informace, nebo naopak máte tip na zajímavé stránky vhodné k výuce, přineste to do fóra.

Zajímavé akce pro učitele i studenty

Akce můžete najít nebo přidat do tohoto diskuzního fóra. Děkujeme!

Otázky a odpovědi k modulu Třída

Pomoc, rady a doporučení, jak nejlépe používat modul Třída. Uvítáme vaše zkušenosti!

Diskuze o všem kolem projektů EU

Pokud máte nejasnosti, nebo naopak nové užitečné poznatky o čemkoli z okruhu projektů EU, přineste to do fóra.

Informace k tabletům

Nechte se inspirovat novámi technologiemi a přispějte svými znalostmi.  

Školní perličky

Co takhle pohlédnout na školu a učení s veselou? Máte podobné zážitky? Potěšte jimi ostatní!
cron