od Radana Šimčíková » úte 02. dub 2013 18:26:37
Učím na prvním stupni psát děti vázaným psacím písmem. Nastoupil k nám autista, který nebyl schopen spojit si psací a tiskací podobu písmen, tak mě napadlo vyzkoušet Comenia script. Musí říci, že to chlapci pomohlo zejména v tom, že je schopen přepsat jednoduchý text, napsat krátký diktát, zapsat si poznámky, ale hlavně to po sobě zase přečíst. Píše ovšem velmi pomalu (vázané písmo je mnohem rychlejší), často také nedodržuje mezery mezi slovy. Písanky Radany Lencové mne trochu zklamaly. Jsou krásné, barevné (tomu bohužel odpovídá i jejich cena, jeden díl písanky pro druhý ročník stojí 80 Kč) a podle mého názoru texty v nich obsažené neodpovídají věku dětí. První třída je v pohodě, ale ve druhé třídě celá písanka obsahuje básničky se jmény a městy zemí celého světa, což náš lehce mentálně postižený autista často vůbec "nedal". Uvítala bych písanku využívající mezipředmětové vztahy, jako je tomu například u Nové školy. Písanka pro třetí ročník je už pro nás naprosto nepoužitelná, obsahuje průřez historií písma (runy, antika, švabach) a upevnění vyučovaného písma je věnována pouze jedna stránka! Tak jsem se to písmo naučila a našemu žáčkovi písanku klasicky předepisuji. Musím říci, že mi to zabere dost času. Po těchto zkušenostech zůstaneme stále u vázaného písma, které ostatní děti zvládají bez problémů a píšou o poznání rychleji.
Učím na prvním stupni psát děti vázaným psacím písmem. Nastoupil k nám autista, který nebyl schopen spojit si psací a tiskací podobu písmen, tak mě napadlo vyzkoušet Comenia script. Musí říci, že to chlapci pomohlo zejména v tom, že je schopen přepsat jednoduchý text, napsat krátký diktát, zapsat si poznámky, ale hlavně to po sobě zase přečíst. Píše ovšem velmi pomalu (vázané písmo je mnohem rychlejší), často také nedodržuje mezery mezi slovy. Písanky Radany Lencové mne trochu zklamaly. Jsou krásné, barevné (tomu bohužel odpovídá i jejich cena, jeden díl písanky pro druhý ročník stojí 80 Kč) a podle mého názoru texty v nich obsažené neodpovídají věku dětí. První třída je v pohodě, ale ve druhé třídě celá písanka obsahuje básničky se jmény a městy zemí celého světa, což náš lehce mentálně postižený autista často vůbec "nedal". Uvítala bych písanku využívající mezipředmětové vztahy, jako je tomu například u Nové školy. Písanka pro třetí ročník je už pro nás naprosto nepoužitelná, obsahuje průřez historií písma (runy, antika, švabach) a upevnění vyučovaného písma je věnována pouze jedna stránka! Tak jsem se to písmo naučila a našemu žáčkovi písanku klasicky předepisuji. Musím říci, že mi to zabere dost času. Po těchto zkušenostech zůstaneme stále u vázaného písma, které ostatní děti zvládají bez problémů a píšou o poznání rychleji.